Ісусова дорога на смерть (з Гетсиманії на Голготу)

Роздуми

(Один куплет страсної пісні)

1. Ісус умиває ноги апостолам. В четвер ввечері Ісус разом з апостолами перебуває в горниці. Пасхальні свята пов’язані з обрядом жертвування агнця і з пасхальною вечерею. Ці свята відображають вихід ізраїльтян з рабства єгипетського фараона. Ісус прийшов, щоб звільнити людство з рабства гріха і диявола.

На початку Ісус вмив апостолам ноги. Цим дав їм приклад покори і любові. Він застерігає їх від зради, за якою є диявол. Ісус дав приклад покори. Диявола може перемогти тільки покірна людина. Покора – це правда, і вона визволяє. Ісус сказав: «Вчіться від Мене, бо Я покірний серцем». Ми повинні вчитися від Нього. Маємо наслідувати Його, тобто в дрібних жестах і вчинках вчитися покори та правдивості щодо Бога і людей.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./ – див. примітку *)

2. Ісус установив Пресвяту Євхаристію. «Господь Ісус тієї ночі, якої був виданий, узяв хліб… і сказав: “Це моє Тіло”… А тоді взяв чашу і сказав: “Це Кров Моя”… Бо кожного разу, як їсте хліб цей і п’єте цю чашу, звіщаєте смерть Господню, аж доки Він не прийде» (1 Кор. 11,23-26).

Христова смерть настала на хресті. Святий Дух уприсутнює її в Літургії під час Епіклези (інтенсивним взиванням Святого Духа). Свою смерть Ісус духовно пережив вже наперед, коли на Тайній Вечері установив Святу Літургію.

Ісус вже раніше сказав: «Хто їсть Моє Тіло і п’є Мою Кров, перебуває в Мені, а Я в ньому». Треба це усвідомлювати: Ісус є в мені і я в Ньому.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

3. Гетсиманія. Потім Ісус пішов зі своїми учнями на той бік Кедрон-потоку. Там був сад, званий Гетсиманія. Ісус сказав: «Смуток у Мене на душі аж до смерті. Зостаньтесь тут і чувайте зо Мною».

А сам Ісус молився: «Отче, коли Ти хочеш, віддали від Мене цю чашу, тільки хай не Моя, а Твоя буде воля!» (Лк. 22,42). Потім прийшов до учнів і застав їх сплячими. Сказав Петрові: «Отож і однієї години не спромоглися чувати зо Мною. Чувайте і моліться!» (Лк. 22,40-41). Ісус в скорботі боровся і молився ще ревніше. Його піт стікав на землю краплинами крові.

Він усвідомлював, що плодом гріха є вічне засудження в пеклі. Знав, що незважаючи на це, багато людей відкинуть Його відкупительну жертву і Його терпіння буде для них марним!

Своїм послухом Отцю Ісус знову зламав корінь гріха, яким є непослух Богові. Він є для мене прикладом, як виконувати Божу волю і в найбільшому терпінні!

Якою є моя молитва? Чи я чуваю з Христом хоча б годину? Чи цілковито віддаюся в молитві Богу? Чи приймаю Його волю? Чи я готовий прийняти і чашу терпіння, як Ісус?

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

4. Ув’язнення. Апостол-зрадник привів до Гетсиманії воїнів і вартових храму з смолоскипами. Він підійшов до Ісуса і зрадливо Його поцілував. Тоді воїни схопили Ісуса.

З чим пов’язана зрада Христа і совісті? З брудними грошима. Прикладом є Юда. Він вирішив продати найцінніше – Бога, свою совість і душу. Тоді, як каже Писання, «увійшов до нього сатана». А що було далі? Навіть коли відкинув гроші – не каявся, а повісився.

Зрада – це процес. Якщо зрадиш навіть в дрібницях, кайся відразу, як Петро, інакше закінчиш, як Юда.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

5. Перед первосвящеником Анною. Ісуса привели до первосвященика Анни. Він запитував Його про багато речей. Один із сторожі вдарив Ісуса в обличчя і сказав: «Так відповідаєш первосвященикові?». Це підлість – несправедливо кривдити переслідуваного, щоб здобути прихильність тих, які зараз є при владі. Чи і я не поводжуся так підло?

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

6. Перед Каяфою. Анна відіслав зв’язаного Ісуса до первосвященика Каяфи. Каяфа сказав: «Заклинаю тебе живим Богом, щоб Ти сказав нам, чи Ти Христос, Син Божий?» Ісус відповів: «Ти мовив». Первосвященик роздер свою одежу і викрикнув: «Він сказав богохульство!». Натовп почав кричати: «Він винен смерті!». Тоді почали плювати Ісусові в обличчя і бити Його по голові.

Каяфа офіційно не визнав Ісуса Божим Сином, бо це б загрожувало його кар’єрі. Коли чув правду, то назвав її богохульством. На чий бік стаю я? На бік правди чи на бік тієї офіційної ієрархії, яка і сьогодні має на меті засуджувати і вбивати живого Христа та його учнів?

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

7. Відречення від Христа. Петро сидів посеред двору. Там тричі відрікся Христа, клянучись: «Не знаю я цього чоловіка». Коли півень заспівав, він вийшов і гірко заплакав. Петро відразу ж каявся, не відкладав. Полум’я пекла не загасять навіть води всіх морів, але мене врятує від нього одна сльоза жалю.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

8. Перший раз перед Пилатом. Як настав ранок, церковна ієрархія привела зв’язаного Ісуса до правителя Пилата. Пилат, вислухавши обидві сторони, сказав: «Я не знаходжу ніякої провини в цій людині».

Пилат сказав правду, але одночасно знав, що за первосвящениками є дух смерті, який тепер перебуває при владі і потребує ліквідувати правду і її носія. І я часто знаю правду, але не служу Духу правди, бо це могло б мені коштувати кар’єри, приниження, конфлікту з владою. Як і Пилат, я обманюю свою совість теоретичним признанням правди, але не хочу принести за неї жертву, щоб ця правда реалізувалась.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

9. Перед Іродом. Пилат відіслав первосвящеників з Ісусом до Ірода.

Ірод задавав Господу Ісусу багато питань, але Він йому не відповідав. Ірод насміявся з Нього і наказав одягнути Його у білу одіж, як блазня. Апостол Павло сказав «Ми нерозумні (afrónés) Христа ради» (1 Кор. 4,10). Чи і я охочий, щоб дух цього світу вважав мене нерозумним?

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

10. Вдруге перед Пилатом. Ірод відіслав Ісуса назад до Пилата. Пилат повідомив первосвященикам і сфанатизованому натовпу: «Я не знаходжу в Ньому жодної провини…, а також і Ірод». Пилат мав діяти принципово – звільнити невинного Христа. Але він абсурдно додав: «Я покараю Його…». Запитуємо: за що? І я дискутую зі злом зі страху, що відстоювання чи захист правди коштували б мені жертви, яку я не хочу принести. Наслідком є поразка.

Є мудрі компроміси, які не завдають шкоди іншим, а є компроміси, які розпочинають ланцюговий процес зради і самознищення.

Пилату не допомогли компроміси: що хоча й говорив правду, але не діяв згідно неї, ані те, що послав Христа до Ірода, ані що поставив біля Ісуса злочинця Варавву, ані що наказав Ісуса жорстоко збичувати, ані що поставив скатованого Христа перед народом, кажучи «Ecce homo!» («Ось чоловік!»), ані що після судового злочину умив руки, кажучи: «Я не винен у крові цього праведника».

Моя потенційна зрада і духовне самогубство полягає в тому, що я не хочу правдиво усвідомити суть – «втратити свою душу ради Христа і Євангелія» (Мр. 8,35). Тому я мушу прийняти Духа Правди, як апостоли, щоб коли зійду з дороги, якою є Ісус, через покаяння на неї одразу ж повернувся, ніс свій хрест і наслідував Христа аж на смерть.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

11. Варавва. Тоді чекав на смерть ненависний злочинець Варавва. На питання Пилата до народу, кого бажають, щоб він відпустив їм, Ісуса чи Варавву, вибрали Варавву. Для Ісуса вимагали смерті.

Кого я обираю у кризових ситуаціях: Варавву чи Христа?

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

12. Бичування. Пилат надіявся, що церковна ієрархія задовольниться жорстоким бичуванням. Тому наказав Ісуса бичувати.

Тіло є живим Божим храмом. Ми оскверняємо його нечистими думками, уявами, почуттями, словами і ділами. Ісус зазнав жорстокого бичування і за мої гріхи. Чи я усвідомлюю собі це?

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

13. Терновий вінець. Тоді воїни вклали Йому на голову терновий вінець, плювали в обличчя, били Його по голові і насміхалися з Нього. Ісус надзвичайно принижений та осміяний і за мою гордість. Він є Бог, а хто я?

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

14. Ecce homo – Ось чоловік! Збичованого Ісуса з терновим вінцем на голові Пилат вивів перед натовпом і сказав: «Ось чоловік! – Ecce homo!». Первосвященики і натовп почали кричати: «Розіпни Його! Розіпни!». Пилат їм сказав: «Ви самі розіпніть Його. Я не знаходжу в Ньому жодної провини» (Ів. 19,5-6). «Але юдеї кричали: Якщо відпустиш Його, ти не кесарів приятель. Кожен, хто видає себе за царя, противиться кесареві» (вірш 12). Після цих слів Пилат вирішив засудити Христа на смерть.

Ефективний метод ліквідації – це перекричати правду і захисника правди: «Розіпни, розіпни його!». Це кричить і мій гріх. Тому мушу радикально від нього відділитися.

Євреї знали, як психологічно аргументувати, вони заторкнули за живе. Пилата, який боявся за свою кар’єру, залякували: «Ти не приятель кесаря. Ми не маємо царя, окрім кесаря». При цих словах Пилат капітулював. Він знав, що йому загрожує оскарження і очорнення у кесаря, що коштувало б йому втрати кар’єри. На кінець і так її втратив.

А що боюся втратити я? Якщо не втрачу всього задля Христа, то в критичний момент засуджу Ісуса, як Пилат, а тим самим втрачу вічне спасіння, яке є тільки у Христі.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

15. Засудження на смерть. Пилат лицемірно умив руки зі словами: «Я не винен у крові цього праведника». Але видав Ісуса на смерть! Жест не оправдовує Пилата, він має на сумлінні вбивство. І мій гріх був причиною Христової смерті.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

16. Ісус бере на себе хрест. Ісусові слова стосуються також мене, і то щодня: «Зречись себе, візьми свій хрест і йди за Мною».

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

17. Ісус падає під хрестом. Важкий хрест звалює скатованого Ісуса на землю. І мене хрест придавлює до землі, щойно вирішу його прийняти і нести. Потрібно зректися себе і встати. Що саме в даний час є моїм хрестом? Хрестом часто є душевне чи фізичне терпіння, яке я маю проаналізувати перед Богом з перспективи вічності і прийняти його як Божу волю, з якою Бог має свій план для мого добра і добра моїх ближніх.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

18. Ісус зустрічає свою Матір. Ніхто не мав глибшої єдності з Ісусом, ніж Його Матір. Вона є Його найвірнішим учнем. Вона бачить, що зневаженого Ісуса ведуть на смерть. Що переживала Мати Ісуса при цій зустрічі? Що переживала під хрестом, і тоді, коли скатоване тіло зняли з хреста? Яке моє відношення до Ісусової Матері, і яке – до Самого Ісуса?

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

19. Симон з Киринеї. Симона примусили нести хрест Ісуса. І я, коли маю зробити щось для Ісуса чи для ближнього, повинен себе змусити – зректися. Часто цей примус є корисний, і навіть якщо приходить з боку неприятелів. Коли прийму його з вірою, Ісус дасть мені до серця спокій.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

20. Вероніка. Традиція свідчить, що ця жінка подала Господу Ісусу хустину. Це було не тільки співчуття, але й прояв великої відваги. Публічно признаватися до людини, яку жорстоко лінчують, затавровують як персону нон-грата – це ризик і великий героїзм. Якщо я буду зрікатися Христа, і Він зречеться мене перед Своїм Отцем. Сміливо визнавай Ісуса і приєднайся до чесних людей, які заради правди ризикують всім!

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

21. Ісус вдруге падає під хрестом. Ісус падає під хрестом. І я часто падаю. Скільки добрих намірів я мав, але зроблю кілька кроків – і падаю. Потрібно знову вставати і продовжувати йти дорогою несення і вирішування своїх проблем, дорогою свого щоденного хреста.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

22. Ісус зустрічає плачучих жінок. Ісус їх напоумляє: «Дочки єрусалимські, не плачте наді Мною, але над собою і над своїми дітьми». Чи я плачу в молитві над собою і своїми гріхами? Чи плачу над своїми найближчими, які йдуть широкою дорогою до погибелі? Це було б ознакою цинізму, якщо б я залишився байдужим до їхнього добра – дочасного і вічного.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

23. Ісус втретє падає під хрестом. Останнє падіння було найболючішим. Ісус дає мені приклад, що потрібно вставати. І я маю змобілізувати всі душевні і фізичні сили та йти за Ним.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

24. З Ісуса знімають одіж. Ісус прийшов на Голготу. Воїни зірвали з Нього одіж і кинули на землю, щоб розп’ясти. Чи я зловживаю одягом для гріха? Мода створює терор і висміює кожного, хто ходить пристойно одягнений. Як я ходжу одягнений? Одяг Ісуса був просякнутий Його кров’ю, а в багатьох місцях присохлою кров’ю був з’єднаний з Його ранами. Коли з Нього жорстоко зірвали одяг, відновилися рани, кривавлення і болі. Тепер Ісус, майже нагий, стоїть в приниженні, щоб бути прибитим до хреста.

(Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./).

5-10 хвилин: спів страсної пісні

 

* Примітка: Після прохання «Господи Ісусе Христе, помилуй мене! /3р./» робимо поклони.

Подаємо 3 види поклонів, які використовуються при молитвах у Східній Церкві.

1) Молоді люди можуть робити доземні поклони: зробимо знак хреста і зі стоячого положення клякаємо на коліна та чолом торкаємось землі – так робимо три рази. Це практика східних монахів.

2) Мала метанія робиться так, що людина стоїть, зробить знак святого хреста і глибоко поклониться. При цьому промовляє молитву, подану в тексті. Це зробить також три рази.

3) Старші люди можуть робити поклони не зі стоячого положення, а клячачи на колінах. (Хворі люди, які мусять лежати в ліжку, можуть лише перехреститися і злегка схилити голову на знак поклону).

 

Завантажити:  Ісусова дорога на смерть (з Гетсиманії на Голготу)

Оберіть мову

Молитовна брошурка

Пошук

Gallery

SAMSUNG ua-v-cej-chas-velykoho-postu ua-do-not-suffer-alone ua-heaven-is-beautiful ua-the-truth-the-life-and-the-love-of-every-christian ua-essentially-every-man

Календар

Березень 2017
П В С Ч П С Н
« Лют    
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Слово життя

«Ось чому ми не втрачаємо відваги: хоч наша зовнішня людина занепадає, однак наша внутрішня обновлюється день-у-день. Бо те, що одну мить триває, – наше легке горе – готує нам безмірну вагу вічної слави»

2 Кор. 4,16-17 (від 12.03 до 26.03.2017)

МІКРОЧІПОВІ ІМПЛАНТАНТИ

  • Візантійський Вселенський Патріархат (BBП) поступово публікує працю дослідника, який самовіддано вирішив запропонувати її Патріархату, щоб насамперед для Росії, України, Білорусії надати цю актуальну інформацію, що попереджає про автогеноцид слов’янських народів. [...]

  • 9. ВИСНОВОК + 10. ДЖЕРЕЛА І ПОСИЛАННЯ

    9. ВИСНОВОК   Це дослідження призначене, щоб повідомити Вам про реальні небезпеки, які засоби масової інформації від Вас приховують або спотворюють. Тому Вам, в свою чергу, необхідно інформувати якомога більше [...]

  • 8. ДОДАТКОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ДО МІКРОЧІПОВИХ ІМПЛАНТАНТІВ

    Зараз будемо говорити, але дещо лаконічно, про деякі існуючі технології, які можуть мати зв’язок з чіпами-імплантантами, щоб їх “удосконалити” або підвищити можливості маніпуляції та контролю свідомості, тіла і поведінки. Будь [...]

  • 7. ДУХОВНА НЕБЕЗПЕКА ЧІПА – З ТОЧКИ ЗОРУ БІБЛІЇ

    Навіть якщо Ви не віруючий, я думаю, що ця глава буде дуже корисною для Вас. Біблія містить багато важливих послань. В останній частині Біблії, яка називається книга Одкровення, її автор [...]

  • 6. СПРОБИ ЗМУСИТИ ЛЮДЕЙ ПРИЙНЯТИ ЧІПИ-ІМПЛАНТАНТИ

    Як ми вже говорили раніше, підшкірний чіп буде нам представлений як чудовий пристрій, щоб ми прийняли його без жодних сумнівів. Але не слід забувати: якщо Ви дозволите імплантувати цю нечисть [...]

Новини Візантійського Вселенського Патріархату

Read feed